★Cytat 5★

by - 03:37

,,Niektórych ludzi nie można naprawić. Albo jeśli można to tylko miłością i poświęceniem, że niszczy ona dającego."
źródło niepodane
Jednym z ludzkich zwyczajów jest zmienianie wszystkiego, co złe, niebezpieczne i brzydkie w rzeczy piękne, bardzo dobre oraz prawidłowe.
Niektórzy otaczający nas ludzie również bywają niebezpieczni i źli. Zauważamy to. Próbujemy zmienić ich wszystkie złe cechy w ich przeciwności.
Jedni pozwalają nam na  te zmiany i wręcz natychmiastowo widać u nich poprawę. Dla innych zaś zgodzenie się udzielenia pomocy drugiego człowieka jest wprost zniewagą wobec samych siebie.
Kiedy uda nam się sprowadzić na dobrą drogę osobę, która była przeciwna wszelkim pomocom udzielanym jej czujemy się dumni z wykonanej przez siebie pracy, a z drugiej strony jesteśmy bardzo wykończeni i słabi.
A może to jednak my potrzebujemy wewnętrznej, duchowej pomocy? A może to właśnie my jesteśmy osobami pełnymi pesymizmu, próbującymi pomóc drugiej cierpiącej osobie nie patrząc na siebie samych?
Dlaczego patrzymy na nasze zachowanie nie dostrzegając żadnych błędów w swoim postępowaniu?
Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania trzba po prostu w ciszy pomyśleć i wedrzeć się do własnej duszy.
Cytat od Jerry

You May Also Like

18 komentarze

  1. bardzo fajny blog, widać że jak na swoj wiek jesteś na prawde bardzo mądra

    OdpowiedzUsuń
  2. Jesteś bardzo mądra, interpretacja mi się podoba
    kolorowy-kwiatuszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj :) Bardzo podoba mi się Twój blog. To co napisałaś jest bardzo mądre i się z tym zgadzam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie spotkałam się jeszcze z takim blogiem ciekawy pomysł, bardzo podobają mi się cytaty, które wybierasz mądrze je interpretujesz

    OdpowiedzUsuń
  5. Super blog i świetne cytaty : )

    zapraszam do mnie : http://justyna-bloog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetny blog :) cytaty bardzo fajne i dobrze wytłumaczone polecam ci wyłączyć weryfikacje obrazkową przy komentarzach :)

    zapraszam do mnie:

    http://muffi-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Dokładnie tak to interpretuję. Może i sprawimy, że ktoś odżywa, ale my sami jesteśmy z tego powodu trochę zniszczeni, zmęczeni.

    OdpowiedzUsuń
  8. Niestety, częściej pomagamy tylko, gdy idzie to w naszym interesie, ewentualnie nie działa na naszą niekorzyść, ale mądra interpretacja. Oczywiście jest szlachetna mniejszość, a interpretacja bardzo mądra. Zapraszam: www.krnabrny.xaa.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja próbowałam sprowadzić na dobrą drogę koleżankę która wpadła w złe towarzystwo. Nic to nie dało. Osoba której chcemy pomóc musi chcieć tej pomocy

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo podoba mi się Twój blog. Ciekawy pomysł, fajna interpretacja. Będę zaglądała częściej ;)
    Pozdrawiam i zapraszam :
    http://www.book-my-love.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Sprawdziłam co napisałaś,ale się nie udało.
    Fajny blog ;)

    http://i-found-happy-ff.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny blog. Dałaś mi do zrozumienia w tym poście, że muszę się zmienić i widzieć i poprawiać własne błędy :)
    Będę tu zaglądała często, bo wiem, że czytając twojego bloga stanę się przynajmniej o 10 % lepsza :)

    Pozdrawiam serdecznie :)
    http://style-of-katy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Obserwuję Cię jako Długie Włosy. Zapraszam do mnie : www.wlosymuszabycdlugie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Super blog, fajny temat. Czytam wiele blogów, ale ten jest jedyny w swoim rodzaju.
    Pozdrawiam!
    http://rusz-wilczym-tropem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zostałaś nominowana do LBA
    blog-na-luzie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. "Jednym z ludzkich zwyczajów jest zmienianie wszystkiego, co złe, niebezpieczne i brzydkie w rzeczy piękne, bardzo dobre oraz prawidłowe." - niestety, czasem mimu wielu prób, nie udaje się tam tego osiągnąć. To bardzo przykre, patrzeć jak odchodzi od nas osoba, którą kochamy.
    Podoba mi się tematyka bloga. Czekam na więcej postów, a tymczasem zapraszam do siebie:
    http://messedupworldxoxo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Niezwykły blog. Obserwuję. Naprawdę piękne cytaty, a ich interpretacja wspaniała.

    http://wiecznybrakczasu.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń