★Cytat 1★

by - 03:22

,,W wyimaginowanym przez nas świecie każdy mówi to, co chcemy, żeby powiedział, i dzięki temu my też możemy być tacy, jacy chcielibyśmy być, i mówić to, co nam się podoba."
cytat z książki ,,Ania z Avolnea" autorstwa Lucu Maud Montgomery

Aby powierzchownie zrozumieć te słowa wystarczy przeczytać je raz, lecz kiedy chcesz bardziej się zagłębić- radziłabym nie pozostawać przy jednorazowym prześledzeniu tekstu.
,,W wyimaginowanym przez nas świecie..."- w wymyślonym przez nas świecie, w świecie naszej wyobraźni, w świecie stworzonym przez nas, w którym wszystko jest kolorowe i, który można zobaczyć jedynie poprzez włożenie różowych okularów.
,,[...] każdy mówi to, co chcemy, żeby powiedział..."- w naszym wyobrażonym świecie stwarzamy sytuacje, które odbieramy za pozytywne i nie dopuszczamy do tego, by coś poszło nie po naszej myśli, co w świecie rzeczywistym nas rozczarowuje, ponieważ wszystkie czynności wykonywane przez drugą osobę nie zawsze są przez nas pozytywnie odbierane.
,,[...] i dzięki temu my też możemy być tacy, jacy chcielibyśmy być, i mówić co nam się podoba."-dzięki naszej wyobraźni możemy sprawić, że życie w wyobraźni może być kompletnym przeciwieństwem życia w ponurym świecie rzeczywistości. W stworzonym przez nas miejscu, możemy bez oporu mówić to o czym myślimy.
Cytat dokładnie obrazuje, że życie urozmaicone marzeniami jest dobre i powinniśmy być ludźmi żyjącymi w obu światach- rzeczywistym i pełnym marzeń. Ty też tak sądzisz?

You May Also Like

21 komentarze

  1. Cóż, miałaś bardzo ciekawy pomysł na bloga, ale jakby to powiedział mój polonista mniej streszczaj, więcej interpretuj ;]
    Pozdrawiam
    melodycalling.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaki oryginalny pomysł na bloga, brawo dziewczyno! Trochę za długo, bo cytat taki krótki a się rozpisałaś: ja jestem za "krótko i na temat" :) Idea bloga - genialna! Pisz dalej i powodzenia. Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru :)

    http://poetyckie-przemyslenia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na bloga! :) Faktycznie - czasami trudno jest zrozumieć książkowe cytaty. Widzę, że Twój blog będzie mi bardzo pomocny. :) Obserwuję. ;* Życzę miłego pisania. :)
    Evenstar
    http://hogwart-naszymi-oczami.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow! Nie spotkałam się z takim blogiem-kreatywnie!!! :D Na pewno będę tu zaglądać! Dodaję do obserwowanych :D a tym cytatem trafiłaś w moją sytuacje :D

    chcebyckopciuszkiem.blogspot.com zapraszam odwdzięczam się za kazdy kom odnoszacy sie do posta!

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł! lubię cytaty więc myslę, że będe tutaj zaglądać częściej! :)
    zapraszam do siebie http://smmmileenow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja także kocham książki i stworzyłam bloga o recenzjach przeczytanych przeze mnie książek.
    Twój blog bardzo mi się podoba.
    Zapraszam: stella191.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. po 1 super wygląd bloga, zrobiła ci go chyba zoi? jak się nie myle :D (jeżeli tak to sorrry)
    po 2 strasznie mi się podobają te cytaty, one poprostu (mają coś w sobie)
    po 3 genialny pomysł na bloga :D
    http://mydreamsso.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. Serdeczne dzięki za wiele miłych komentarzy. proszę jednak- nie zostawiajcie linku do swojego bloga w komentarzach pod postami, tylko wejdźcie do podstronki- Spamowisko i tam napiszcie adresy do swoich blogów. Wtedy na pewno je odwiedzę:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo kocham czytać książki i w 100% popieram tego bloga :) Miałaś na niego pomysł i to się liczy, bo nie ma dużo takich blogów, trzymam za Ciebie kciuki!
    my-diseased-life.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo ciekawy pomysł na bloga. :) Podoba mi się to w jaki sposób interpretujesz cytaty. *o* Swoją drogą właśnie cytaty to takie jakby moje uzależnienie. Więc... na pewno będę tutaj wpadać. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tak, też tak uważam. Powinniśmy żyć w obu światach, realistycznym i naszych marzeniach:) Ciekawy pościk:)
    obserwuję i liczę na rewanż:D
    http://my-life-my-dreams-my-story.blogspot.com/

    z góry dziękuję i zapraszam do mnie ;*

    OdpowiedzUsuń
  12. Wpadłaś na genialny pomysł! Nigdy bym nie wpadła na to, żeby pisać interpretacje cytatów z książek, a powiem Ci, że "zbieram" cytaty i wszystkie zapisuje w specjalnym zeszycie. Przyjemnie się czyta, a blog jest ładny i przejrzysty. Nienawidzę, gdy w szablonie jest, że tak powiem, 'nasrane'. Twój jest prosty, a przy tym przyciąga uwagę.
    Życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga. Myślę, że jeszcze tu wpadnę.
    Pozdrawiam, CM. c:

    OdpowiedzUsuń
  13. Miałaś wspaniały pomysł. Nigdy jeszcze nie czytałam takiego, ale coś czuję,że często będę twojego czytać. Życzę Ci wielu czytelników :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Genialny pomysł na bloga <3 Ciekawy post :* Obserwuję :)
    Wpadnij czasem do mnie ;)
    http://wyslemycisedeszhogwartu.blogspot.com/

    http://tonie-wariactwo-ani-glupota-to-milosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo dobrze rozszyfrowany że tak powiem cytat. Dobrze że znalazłam taki blog, cytaty są mi dość bliską sprawą więc oczywiście obserwuje :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne :) A kiedy dodasz następny!? Czekam!

    Pozdrawiam ;)
    http://i-found-you-my-tw-story.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Piszesz bardzo mądrze. Ja rozumiem je inaczej, lecz Twoje zrozumienie także jest świetne.
    Masz ciekawe podejście tak jak ja :)
    kolorowy-kwiatuszek.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. świetny cytat, bardzo fajnie go objaśniłaś :)
    http://accipitera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Genialny blog! Bardzo fajny pomysł na akurat taką dziedzinę, z niecierpliwością będę czekać na kolejne notki, bo bardzo fajnie i ciekawie objaśniasz te cytaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Zaciekawiło mnie twoje tłumaczenie cytatów... strasznie mnie zaciekawiły i czekam na więcej <33

    OdpowiedzUsuń
  21. Masło maślane.
    Ludzie mają mózgi i potrafią z nich korzystać. Dlaczego właśnie Ty miałabyś im tłumaczyć i kształtować ich poglądy? Interpretujesz słabo. Ja widzę tu o wiele więcej, mimo że mam umysł ścisły.
    Nie bierz się za pracę, której nie potrafisz podołać. Nie widzę tu krzty geniuszu ani literackich zdolności.

    OdpowiedzUsuń